מימי ריינהרד ז"ל

סיפורה של מימי ריינהרד ז"ל - מזכירתו של אוסקר שינדלר

מימי ריינהרד ז"ל

תורמת עמותת רעות

בין השנים 1942 – 1945 שימשה מימי ריינהרד כמזכירתו האישית של אוסקר שינדלר, חסיד אומות העולם, שניצל את קשריו למפלגה הנאצית כדי להציל 1200 יהודים ממוות בשואה ע"י העסקתם במפעליו בפולין ובצכ'וסלובקיה. מימי סייעה לו להרכיב את רשימת היהודים שחייהם ניצלו.

מימי ריינהרד נולדה בשנת 1915 בעיירה וינר נוישטט באוסטריה. היא הייתה בת יחידה. בשנות ה-30 המאוחרות, לפני פרוץ המלחמה, נסעה לקרקוב, הכירה שם את יוסף וייטמן, נישאה לו ונולד להם בן – סשה וייטמן. המלחמה פרצה ב-1 בספטמבר 1939 ולמרבה הצער יוסף וייטמן נרצח מחוץ לגטו של קרקוב. מימי וסשה הצליחו לשרוד הרבה בזכות המראה המצודד והאלגנטי שלה והגרמנית הרהוטה שבפיה. ב-1942 אוסקר שינדלר שמע על מימי והציע לה להיות מזכירתו. תוך כדי עבודה הדפיסה כאמור את רשימת שינדלר ובכך סייעה להצלת מאות יהודים.

אחרי המלחמה נסעה עם בנה סשה למרוקו ושם פגשה את אלברט ריינהרד שניהל בית מלון בטנג'יר. הם חיו במרוקו עד שסשה היה בן 18 ואז נסעו לארה"ב, שם נולדה בת נוספת שנפטרה מאוחר יותר ממחלת הסוכרת.

לאחר פטירת בעלה, החליטה מימי בשנת 2007, בהיותה בת 92, לעלות לישראל מניו יורק והצטרפה לבנה סשה ולנכדיה שהתגוררו בארץ. עם עלייתה אמרה לאנשי הסוכנות היהודית: "שינדלר היה גאה בי לו ידע שעליתי לארץ. שישים שנה היו לי סיוטים וכעת הם הולכים להסתיים".

מימי חיה בשנותיה האחרונות בדיור מוגן שבעת הכוכבים בהרצליה. היא הייתה שחקנית ברידג' מצויינת ושמרה על מראה מטופח ואלגנטי עד ימיה האחרונים. מימי נפטרה לפני כשנה בגיל 107.

בין מוטבי צוואתה נמצא בית החולים השיקומי רעות תל-אביב. בהתייעצות עם בני משפחתה הוחלט לייעד את הכסף לרכישת מערכת Metaverse לטיפולי קלינאות תקשורת באמצעות מציאות מדומה, עליה תוכלו לקרוא בכתבה הבאה.

אנו נרגשים להנציח את זכרה בבית החולים השיקומי רעות תל-אביב.
יהי זכרה ברוך.

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.