מעצימים חולי CRPS: סיפורה של ליאורה קקון

ליאורה קקון

משתקמת בבית החולים השיקומי רעות תל-אביב
"זה כאב שהוא לא נורמלי. יכולתי להתעלף מנגיעה קלה ברגל. לא יכולתי לכסות את הרגל, לגעת בה, לנעול נעל. בחרתי לקטוע את הרגל כדי להחזיר לעצמי שליטה בחיים. לאחר הקטיעה הגעתי לשיקום ברעות. זה בעצם ללמוד ללכת. זה ללמוד קודם כל להפעיל לחץ על הגדם כדי שאוכל לקבל את הפרוטזה. עשיתי פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, והתאמנתי בחדר הכושר. בפעם הראשונה שהרכיבו לי את הרגל, את הפרוטזה שלי… לעמוד ולעשות את הצעד ראשון, זו הגשמת חלום. האמת היא שלא חשבתי שאוכל ללכת. בכל שבע השנים של הסבל חלמתי על הים: אם אגיע לשם אז זהו, חציתי את הקו מחיים כאלה לחיים אחרים. וזה הדבר הראשון שעשיתי כשיצאתי מרעות. לראות את הים. לעשות צעד בחול."
 
ליאורה קקון, סבלה מתסמונת CRPS במשך 7 שנים
 
 
כל מגע קל של רוח, זרם מים או בגד עלול לגרום כאב עז לאנשים הסובלים מ-CRPS – תסמונת הכאב האזורי המורכב. רבים מהם נאלצים לנהל את חייהם סביב המחלה ולתכנן כל תנועה בזהירות רבה כדי להימנע מכאב בלתי נסבל. הם נמנעים ממגע עם יקיריהם, ומוותרים על תחביבים, טיולים, עבודה, ועיסוקים אחרים שבעבר מילאו את ימיהם במשמעות ובהנאה.   
תסמונת CRPS מופיעה על פי רוב בעקבות פציעה או פגיעה כלשהי באחת הגפיים, ומתאפיינת בעוצמת כאב שאינה פרופורציונאלית לפגיעה המקורית. ללא טיפול התסמונת מחריפה עם הזמן, אך גורמיה אינם ידועים, ועד היום לא נמצא לה מרפא. מכון הכאב של בית החולים רעות צבר ניסיון רב בטיפולים המקלים על התסמינים, ורבים מהמטופלים מצליחים לחיות עם המחלה ולשוב לפעילות במשפחותיהם ובקהילה.   
 
מכון הכאב ברעות הוא השירות המוביל בישראל לטיפול בכאב כרוני בכלל ובתסמונת CRPS בפרט, וכל שיטות הטיפול במכון מתבססות על המחקר הרפואי המתקדם ביותר. הצוות המקצועי, בראשותו של ד"ר אנטולי ליבשיץ, בונה לכל מטופל תוכנית טיפול רב-תחומית ומותאמת אישית, הכוללת פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, אלקטרו-תרפיה, ביופידבק, תמיכה פסיכולוגית, ועוד.
עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.